Prvá žiacka knižka áno, ale určite nie takto

Autor: Anna Mondočková | 3.9.2013 o 8:00 | (upravené 3.9.2013 o 12:49) Karma článku: 4,24 | Prečítané:  1055x

Čo má info zlaté moravce spoločné so žiackou knižkou? Logo na titulnej stránke žiackej knižky pre prvákov možno označiť za čokoľvek, ale od serióznej knižky má naozaj ďaleko. Nápad odovzdať deťom žiacke knižky pri príležitosti 900. výročia prvej písomnej zmienky mesta, je naozaj chvályhodný, keby návrh bol pripravený inak.

Pre deti ale aj pre ich rodičov znamená prvý deň v škole veľkú životnú zmenu. Prváčikovia v Zlatých Moravciach od mesta dostali prvú žiacku knižku s logom mestského blogu, pre viacerých rodičov je tento blog kontroverzný.Pre deti ale aj pre ich rodičov znamená prvý deň v škole veľkú životnú zmenu. Prváčikovia v Zlatých Moravciach od mesta dostali prvú žiacku knižku s logom mestského blogu, pre viacerých rodičov je tento blog kontroverzný.Anna Mondočková

Do školských lavíc na zlatomoravských základných školách v novom školskom roku zasadlo celkovo 1 230 žiakov v troch mestských a jednej cirkevnej škole, z toho 124 prvákov. Aby bol prvý deň pre najmenších školákov príjemný, mesto už tradične venovalo každému z nich peknú knižku a prvú žiacku knižku, ktorá má na titulnej strane logo mestského blogu.

Zlatomoravský mestský blog je dlhodobo vnímaný ako platforma pre pozitívne PR úradujúceho primátora, nie ako priestor pre stret rôznych názorov na udalosti v meste, nehovoriac o kontrole moci. Pritom mestské médiá platia obyvatelia mesta. Reakcie na logo blogu v žiackej knižke nenechali na seba dlho čakať.

Skrytá reklama

„Info píše a prináša fotografie, čo všetko primátor spravil. Chýba kritika. Blog je plný primátorových aktivít," rozčuľuje sa mladý otecko. Podľa jeho slov tu nie je žiadna súvislosť blogu a žiackej knižky. „Mestské média v stále väčšej miere a rozsahu vtláčajú do mysle a vedomia človeka obsahy, aké oni chcú," dodáva.

Blog by mal byť obsahovo profesionálne médium, kde by sa mali používať bežné pravidlá žurnalistiky. Musím hneď na úvod povedať, že ľudia vnímajú text na mestskom blogu ako kampaň primátora za peniaze daňových poplatníkov. Reakcie čitateľov pri tomto blogu sú viac-menej negatívne. Prvoplánová snaha priniesť objektívne informácie a rýchlo zarobiť má opačný efekt. Výhrady voči uverejneniu blogu na titulnej strane žiackej knižky majú aj ďalší rodičia.

Info Zlaté Moravce spadá pod sekretariát primátora. Vznikol ako pomocné médium oficiálnej stránky mesta a tlačeného periodika Tekovské noviny.

S nápadom dať prváčikom žiacke knižky prišla Katarína Nociarová zo školského úradu. „Vo fonde ešte ostali nejaké peniaze, ktoré má školský úrad určené pre deti na odmeny a súťaže. Návrh na obálku spravilo vydavateľstvo Taktik z Košíc po tom, čo logo info mesta odporučili naše redaktorky." Teda nie redakčná rada. Jedna žiacka knižka podľa slov Nociarovej stála mesto 1,70 eura. Mesto zaplatilo za 158 žiackych knižiek košickej firme 225 eur vrátane DPH.

Anna Mondočková

 

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

SVET

Slovák pomáha pri Mosule: Tu sa bojuje proti najväčšiemu zlu

Neumytý, neoholený, hladný. Po troch dňoch na fronte chce OLIVER VALENTOVIČ len teplú sprchu, pivo a pizzu. Pomáha pri irackom Mosule.

KOMENTÁRE

Koaličný Kotleba? Smer sa už vôbec nehanbí

Snaha kontrolovať moc je natoľko prioritná, že všetko ostatné ide bokom.

DOMOV

Najviac mladých Slovákov podporuje podľa štúdie extrémistov

S nenávisťou na webe sa stretáva 84 percent.


Už ste čítali?