Ignorácia zákonnej lehoty na odpoveď

Autor: Anna Mondočková | 7.9.2013 o 8:00 | (upravené 7.9.2013 o 8:50) Karma článku: 9,85 | Prečítané:  2597x

Mestské podniky bývajú jednými z najmenej verejnosťou kontrolovanými organizáciami. To zvyšuje príležitosti pre korupčné a netransparentné správanie sa predstaviteľov týchto podnikov. Aj oni sú platení z verejných prostriedkov a preto podliehajú verejnej kontrole a mali by byť pripravení transparentne informovať o svojom konaní. Ukážkou zlyhania slušnej komunikácie je riaditeľ zlatomoravského mestského podniku Technické služby. Ignoroval zákonnú lehotu na odpoveď.

Riaditeľ mestských Technických služieb B. Varga (na snímke vpredu) ignoroval zákonnú lehotu na odpoveď.Riaditeľ mestských Technických služieb B. Varga (na snímke vpredu) ignoroval zákonnú lehotu na odpoveď.Anna Mondočková

Technické služby je sumárny názov pre rôzne služby technického charakteru, ktoré musí zo zákona vykonávať každá samospráva. Preto ma zaujímalo, čo všetko majú mestské technické služby ako firma v portfóliu svojej činnosti. Majú tam okrem iného aj stavebnú činnosť.

Riaditeľ Technických služieb Zlatých Moraviec Branislav Varga, sa nechová tak ako sa na riaditeľa patrí. Ignoroval zákonnú lehotu na odpoveď. Ešte 5. augusta dostal odo mňa (podotýkam od občianky a nie ako novinárky) legitímne otázky: prečo provizórne parkovisko na Ulici Obrancov mieru sa nestavia podľa projektovej dokumentácie, keď už bola vypracovaná a mesto už za ňu zaplatilo? Koľko peňazí vypracovanie projektovej dokumentácie stálo a kto dokumentáciu vypracoval? Prečo práce na parkovisku robí firma Hass a nie mestský podnik Technické služby, ktorý má nielen šikovných ľudí ale aj potrebný strojový park. Vedeli by ste konkrétne toto provizórne parkovisko vybudovať za lacnejší peniaz ako firma Hass?

Úradník: nemal som čas

Po tridsiatich dňoch (stretla som riaditeľa TS Vargu na rokovaní mestského zastupiteľstva) opäť dostal legitímnu otázku, aké má dôvody, že doteraz neodpovedal. „Ešte som sa k tomu nedostal, nemal som čas," povedal. Aj tieto slová sú výpovedné. Je to signál od firmy, že občan sa dozvie len to, čo chce jej riaditeľ. V komunikácii so mnou riaditeľ Varga pohorel.

Celá situácia je o to zarážajúcejšia, že zlatomoravský primátor Peter Lednár aj po obsadení primátorskej stoličky sľuboval, že povinnosť informovať budú mať všetci.

Skúsenosti Zlatomoravčanov

„Jednoduché veci nevedia vyriešiť často za mesiace, prehadzujú si problémy z úradu na úrad, ako horúci zemiak, na všetko majú tridsaťdňové, dvojmesačné aj trojmesačné lehoty a často po ich uplynutí iba prehodia problém na iný úrad alebo iné oddelenie a tam musí človek znovu čakať štvrť roka, kým to niekto znovu posunie inde," hovorí o skúsenostiach s úradmi pani Oľga.

„Žiadala som informáciu o výške platu, odmien a paušálnych náhrad vedúcich oddelení mestského úradu. Odpoveď som dostala s číslami a bez mien. Nie veľmi som jej rozumela. Napísaná bola tak prešibane, že o vysvetlenie som musela požiadať poslanca," spomína ďalšia Zlatomoravčanka.

Branislav Varga je v poradí druhým povereným riaditeľom Technických služieb od nástupu Petra Lednára na primátorský post. Pred ním Jozef Latika sa po komunálnych voľbách stal na určité obdobie povereným riaditeľom Technických služieb Zlatých Moraviec. Práve pod jeho riadením táto mestská príspevková organizácia objavila nový druh predmetu podnikania - mestské kvetinárstvo.

Je na riaditeľovi splniť si zákonné povinnosti

Nevyjadrenie pána riaditeľa na moje otázky opäť dokazuje, že vzťah verejný činiteľ mesta - občan nefunguje. Dôležitú úlohu tu zohrávajú aj mestské médiá, na ktoré ma odporučil iný úradník. Pri nich mám čím ďalej tým väčší pocit, a už pomaly aj uistenie, že sú úplne podriadené primátorovi a redakčná rada funguje len na papieri. Článok o výstavbe parkoviska noviny vydávané mestom priniesli. Táto správa ale nemala nič so spravodajstvom, sú to len PR články, slúžiace na vytvorenie pozitívneho obrazu vedenia mesta na verejnosti.

Pýtam sa, v akom štáte to preboha žijeme, že sa tu nedokáže viesť zmysluplná debata o zmysluplných veciach, ktoré naozaj ľudí zaujímajú?

Anna Mondočková

 

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

SVET

Slovák pomáha pri Mosule: Tu sa bojuje proti najväčšiemu zlu

Neumytý, neoholený, hladný. Po troch dňoch na fronte chce OLIVER VALENTOVIČ len teplú sprchu, pivo a pizzu. Pomáha pri irackom Mosule.

KOMENTÁRE

Koaličný Kotleba? Smer sa už vôbec nehanbí

Snaha kontrolovať moc je natoľko prioritná, že všetko ostatné ide bokom.

DOMOV

Najviac mladých Slovákov podporuje podľa štúdie extrémistov

S nenávisťou na webe sa stretáva 84 percent.


Už ste čítali?