reklama

Šokujúca výpoveď: Skompromitovanie Tomajka výmenou za byt

Zamestnanec Záhradníckych služieb (ZS) otvorene prehovoril na rokovaní zastupiteľstva o primátorovi mesta. Porozprával šokujúce detaily o tom, aké praktiky má primátor na svedomí a ako mu sľuboval byt za očiernenie riaditeľa ZS v Zlatých Moravciach. Údajnú ponuku vraj odmietol. Z niektorých slov doslova mrazí.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (2)
František Petrík obvinil šéfa samosprávy.
František Petrík obvinil šéfa samosprávy. (zdroj: Anna Mondočková)

Na poslednom rokovaní Mestského zastupiteľstva 19. septembra v Zlatých Moravciach sa intenzívne hovorilo nielen o hospodárení mestských podnikov a medzi nimi aj Záhradníckych služieb, ale rozhovorili sa aj poslanci v prípade známej kauzy nevyplatenia miezd.

Situácia v Záhradníckych službách sa pretriasa už takmer pol roka. Primátor sa snaží odvolať šéfa podniku Mariána Tomajka. Ako dôvod uvádza nehospodárne nakladanie s verejnými financiami, to však audit vyvrátil. Primátor Peter Lednár zastavil príspevok podniku schválený v rozpočte a jeho opätovne vyplatenie podmienil odstúpením riaditeľa. Zamestnanci sú tak už tri mesiace bez výplat.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Ku slovu sa dostal aj František Petrík, ktorý vypovedal na verejnosti a aj zvlášť na môj diktafón. Za hlavného aktéra označil Petra Lednára, teda primátora.

František Petrík pred poslancami bez okolkov opisoval ako ho pozval primátor do svojej kancelárie na mestskom úrade. Ako mu sľúbil byt za očiernenie Tomajka. Údajnú ponuku vraj odmietol. O svojich skúsenostiach, ale aj zážitkoch rozprával približne 5 minút, na diktafón dlhšie.

„Pracujem u pána Tomajka, viem aký je to človek. Odkedy začal primátor útočiť na Tomajka, silou mocou chce, aby odišiel z toho miesta a zrušiť chce Záhradnícke služby. Cez poslancov mu to neprechádza, tak mňa si dal vyhľadať mestskou políciou. Chodili sme spolu na základnú, v Topoľčiankach," spomína bývalý spolužiak.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Pán Petrík si nevie vysvetliť, prečo si primátor spomenul práve na neho. „Asi ho napadlo, že tam robím a využije moje služby. Mestskí policajti ma hľadali od rána, mám aj svedka, našli ma asi okolo 9. S tým, že ma primátor čaká v kancelárii, a že mám za ním prísť. Nech prídem, že ma pre mňa nejaký návrh."

Boli sme tam sami

Petrík vo svojej výpovedi ďalej uviedol: „Samozrejme, že sme tam boli len sami dvaja. Keď som tam prišiel, čakal ma vonku. V tej jeho pred kancelárii, tam ma všetkým predstavoval, no že som jeho spolužiak. Potom ma zobral k sebe do kancelárie, tam sme boli len my dvaja. A tam mi toto navrhol, že keď prídem na nasledujúce zastupiteľstvo a nakydám špinu, čo najviac špiny na Tomajka, tak že mi do mesiaca zaručuje, že mám kde bývať. Ja som odmietol, takéto svinstvo neurobím."

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Primátor vážne obvinenie Petríka odmietol. „Klameš ako vyšitý. Ani do školy sme spolu nechodili," zaznelo z úst primátora. „Z prepitého človeka hovorí pravda, len keď sa pomýli."

Reagovať takýmto spôsobom na tak závažné obvinenie je dosť čudné, keďže išlo o verejné napadnutie primátora. Necíti sa ponížený? Mestský poslanec Viliam Rumanko chce v tejto veci podať trestné oznámenie, aby primátor na takéto praktiky zabudol.

Šéf Záhradníckych služieb Marián Tomajko si myslí, že Lednárovi ide v prvom rade o to, aby z podniku dostal jeho ako riaditeľa. Má dosť očierňovania. „Budem vás žalovať, pán primátor," zaznelo na adresu primátora Lednára.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Hľadala ho mestská polícia

Petrík o sebe hovorí, že je bez strechy nad hlavou už štvrtý rok. „Som bezdomovec. Bývam po kamarátoch, kde sa dá. Už štyri roky. A on o tom od začiatku vie. Ja som z Obýc. Už nemám trvalé bydlisko v Obyciach, lebo nemám tam kde bývať. Zhorel mi barak a on o tom dobre vie. Ešte pred voľbami, než ho zvolili, som sa s ním niekoľkokrát rozprával a aj mi sľuboval, že ak bude zvolený za primátora, hneď mi zaručuje - byt, že dostanem. Dva až tri roky nič, až tento rok na jar, neviem či to bolo v marci alebo v apríli ma dal vyhľadať mestskou políciou a aby som prišiel priamo do kancelárie. Ale za oplátku, že mi dá ten byt, mal som prísť na zastupiteľstvo a nakydať na Tomajka všelijakú špinu. Ja som odmietol, takéto svinstvo neurobím."

Pán František si myslí, že asi ide o lukratívne pozemky v správe Záhradníckych služieb, kde sú skleníky aj psí útulok.

Meno Peter Lednár sa so psím útulkom spája od roku 2011, kedy začal primátorovať v Zlatých Moravciach a keď mesto chcelo za každú cenu presťahovať útulok z údajne nevyhovujúcej lokality do areálu ďalšieho mestského podniku - Službytu - v dolnej časti mesta. Proti tomu bol riaditeľ Záhradníckych služieb Marián Tomajko, pod ktorého útulok spadá a časť obyvateľov z Radlinského ulice, kde mal vzniknúť nový útulok.

V kauze zahrabané psy sa trestný čin nepotvrdil

Keď to nevyšlo, prišlo obvinenie z radnice, na základe anonymu, že na pozemku mestského útulku ležia nelegálne desiatky uhynutých psov. Na pozemok v správe Záhradníckych služieb vtedy bez vedomia riaditeľa Tomajka vošli pracovníci Technických služieb mesta a pozemok rozkopali. Vedenie Záhradníckych služieb obvinenia z nelegálneho pochovávania psov odmietlo. V kauze zahrabaných psov sa trestný čin nepotvrdil.

V súvislosti s výpoveďou Františka Petríka na štvrtkovom zastupiteľstve, som telefonicky o informáciu požiadala sekretariát primátora. Či v knihe návštev majú meno Františka Petríka zaznačené. „Knihu návštev nemáme." Podobná odpoveď zaznela aj od právničky z radnice. „Nemáme tu knihu návštev. Neviem si predstaviť, že by niekto naháňal s policajtmi niekoho, že vypovie proti riaditeľovi a dostane byt. Zdá sa mi to absurdné."

Spýtala som sa aj náčelníka mestskej polície. „Už sa ma to pýtali, ale ja potrebujem presný dátum - čas, kedy sa to malo stať, ktorá hliadka kde bola, takto neviem povedať. Dajte všetko písomne," odporučil Marián Takáč.

Situáciu v Zlatých Moravciach mapuje Združenie občanov miest a obcí Slovenska. Od primátora čaká vysvetlenie. Zlatomoravčania taktiež.

Anna Mondočková

Anna Mondočková

Anna Mondočková

Bloger 
  • Počet článkov:  102
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som novinárka. Spravodajstvo pre mňa nie je len o informáciách, ale aj o emóciách. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

754 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Iveta Rall

Iveta Rall

88 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu